Hamsa

december 22, 2007 at 8:04 e m (Milk & Cookies)

hamsa.jpg 

Jag har gett mig själv en liten julis, ett Hamsa-armband som jag fyndade för 40:-. Det var helt ok pris tycker jag. Och jag vet, ALLA har såna. Men det skiter jag i. Mest för jag gillar röda accessoarer. Så nej, jag är tyvärr ingen kabbalist eller så. Lite jude, men det är knappast juden i mig som valde armbandet. Jag vill ha det för det är rött. Rött e sött. Och juligt. Idag blev jag tvungen att banga på julbakeri med Mini och Ol´dirty bastard. Jag är som ett ras just nu. Ont i tanden sen jag inledde min rotfyllning, ont i ryggen sen jag försökte lyfta ett skåp medan jag dammsög. Ibland glömmer jag faktiskt att jag inte är superstark.

Jag längtar verkligen till julafton. Ska bli så sjukt kul att se Tre öppna sina julklappar. I år har han verkligen haft så lite tålamod så jag nästan blivit galen. Varenda dag ett tjat om att få öppna en, baaara en. Ibland har jag bara velat slänga ut dem från balkongen och skrika: MEN TA DEM DÅ!! TA DEM DÄR  SATANS JULKLAPPARNA DÅ! GÖÖÖR DET BARA!! Det är som kinesisk vattentortyr. En droppe i pannan varje timme så blir man galen till slut. Men snart är tjatet över. Och jag vet att han kommer bli så himla glad över sina julisar i år. Jag bara myser…

Nu ska jag gå och lägga mig i ett bad med lite citrusolja för att få lite fart på mig själv igen och kanske bli lite piggare. Jag kanske tillochmed ocrkar smörja in mig med lite brun utan sol. För som läget är just nu får man kisa om man skulle titta på mig naken för att inte bli bländad. Liljevit hy, my ass…

Ha en underbar jul och ett jättegott nytt år 2008!

I LÖV U ALL!

2 kommentarer

  1. emilia :) said,

    god jul :)

  2. Valentina said,

    Hej! fin blogg du har, älskar örhängena, köpte mig ett par när jag va i staterna för nån vecka sen :) ville bara påpeka något, bara för att det kanske är kul för dig att veta, det där är fatimas hand, vad jag vet så kommer det från profeten Mohammeds dotter Fatima. Vissa vilsna muslimer tror att den ska skydda mot onda ögat men så är såklart inte fallet. :)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

