Kvalitet vs Kvantitet

februari 27, 2008 at 12:16 e m (Daily junk)

watkins16.jpg

Hur är det egentligen med kvalitet vs kvantitet? När det gäller smycken t.ex, så verkar väldigt många köpa smycken som är billiga men är av skitkvalitet. Typ lite slit-och-släng mentalitet. Att köpa smycken på H&M, Wedins, Indiska osv som håller några månader men sedan förlorar i glans och färg kanske också går sönder ganska snabbt. Jag är mer så att jag lägger hellre lite pengar på ett smycke som jag vet kommer se likadant ut som 10 år. För om jag gillar ett smycke så pass mycket att jag köper det då vill jag ju också använda det långt framöver, inte bara tills nästa lön liksom.

Jag måste säga att jag inte riktigt gillar att man köper något som är prispressat till max till kostnad av kvalitet och framställningsvillkor. Det är lite med det här tänket i ryggen som jag kommer ta fram den nya serien armband. Materialen är enbart mässing och vintage dvs äldre än 30 år. Mässing är ett av mina absoluta favoritmetaller då det är hårt och åldras vackert. Andra delar av armbanden kommer vara kristaller, berlocker och stenar också vintage. På så sätt blir inget armband det andra likt, utan unikt. Så snart det hela är klart blir det premiär i bloggen.

Later

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

