I startgropen för chili

januari 23, 2011 at 7:17 e m (Daily junk)

Jag är en ivrig och ambitiös balkongodlare, nuförtiden endast lagliga plantor. Jag har totalt snöat in på chili, mer specifikt Scotch Bonnet. Jag har till och med inhandlat ett växthus som står och lyser upp mitt kök likt en operationssal. Men massor med chili ska det bli i sommar. En del tomat, gurka och koriander blir det också. Såklart ska ju också slänga in lite slätbladig persilja och basilika. Men nu har jag iaf börjat med att så halva växthuset med orange och gul Scotch Bonnet. Ner i små krukor med såjord och lite plast ovanpå. En liten andningspaus varje dag och lampa på halva dygnet. Varje dag är jag där och kikar som ett förväntansfullt barn och jag VET att när de första små bladen smugit sig upp från jorden kommer jag le hela dagen. Det är helt sjukt. Jag har blivit ett odlingsfreak. Jag köpte mitt piffiga växthus på Willab Garden. Jag heter Hotness och jag är inte rädd. Jag kan flyga. Jag är inte rädd…

1 kommentar

  1. momaskitchen said,

    Scotch bonnet is da shiit! Trot eller ej, men några av mina har kommit upp ovan jord nu!!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

