Booring

september 13, 2006 at 8:52 f m (Okategoriserade)

Sjukt uttråkad på jobbet. Systemen går i snigelfart som vanligt. Min kreavtiva sida vissnar och dör. Sonen toppar för övrigt alla tidigare rekord i trotsighet, ignorans och pissig attityd. Så jobbigt, har inte ens energi att försöka ta tag i det hela utan bara ignorerar. Dålig dååålig mamma. Men å andra sidan har jag aldrig försökt claima titeln som Årets Mamma. När det är struligt både hemma och i skolan är det extra tungt att vara själv och jag behöver verkligen en barnfri helg. Något som jag inte haft på typ 3 månader. Ska försöka fixa det till helgen. Håll tummarna. Annars kan du se mig i en mimoufit med snara runt halsen och yxa i handen på Norrbro.

Idag fyller Pippi 25 och det ska vi fira! Kan inte låta bli att tänka på hur mitt liv såg ut när jag var 25. Småbarnsmamma boende i Vårby Gård med en psykotiskt sambo. Yeah, BIG UP! Något har förändrats iaf och inte bara åderbråcken.

Annars händer det inte mycket just nu. Efter smäktande löften och ljuva ord har jag inte hört ett ljud från B. Borde jag vara förvånad? Nej. Men kan ändå inte låta bli.

Lyssnar på Sadat X – Lump Lump

2 kommentarer

  1. ullio said,

    Precis!

    Jag tror inte att betyg är ett allomfattande svar på ett problem. Jag tror att det som behövs är att de lärare som finns är engagerade och SER eleverna. Så länge de inte gör det så kan man sätta betyg hur man vill. Det blir inte bättre för det!

    Jag förstår inte hur betyg skulle lösa allt.

  2. Big Poppa Crusty said,

    Mama Said Knock You Out….

Kommentera

