Förbannade U-land

november 1, 2006 at 10:38 e m (Okategoriserade)

clash.gif

U Want Clash Soundbwoy?

Det förvånar mig fortfarande hur lätt infrastrukturen totalt smulas sönder i det här u-landet så snart snö kommer. Hotness stod i 1 timme i Slussen för att ta sig hem igår men ingen buss kom. Ingen information från det företag som jag betalat för att kunna transportera mig själv utan 2000 personer inklusive mig själv stod som fågelholkar igår och undrade när man kunde få komma hem. Obsceniteterna som jag skrek inom mig själv trängde så småningom ut och till slut stod Hotness och vrålade rakt ut som en skånk och lyckades också reta upp mina medpassagerare som började diskutera huruvida SL skulle reagera om man började göra revolt och ge sig på de bussar som stod parkerade. En mycket städad dam brevid mig konstaterade iskallt att det enda skälet till att ingen representant från SL kommit ut bland massorna för att informera om läget var att han skulle bli sliten i stycken och att hon själv skulle vara den som satte in första slaget.

Jag har bara just nu en enda uppmaning till svenska folket: Om du röker samt dricker mycket kaffe leder det till mycket sur och otrevlig andedräkt. Åk därför inte kommunalt. Visa hänsyn till dina medpassagerare. Om du vill ha lyxen att förgifta dig själv med nikotin och koffein, lyxa då till det lite extra och ta bilen till och från jobbet.

2 kommentarer

  1. elemi said,

    Sverige är ett I-land…

  2. hotness said,

    Hade du varit i Slussen igår 17:45 hade du varit av en annan uppfattning…

Kommentera

