Svenska språket

november 23, 2006 at 11:21 f m (Okategoriserade)

Idag har jag suttit och läst en blogg som heter PhonePhucker. Jag blev absolut förlorad i den och inte pga att innehavaren av bloggen är telefonsköka som hon själv kallar sig, utan av den anledningen att hon skriver så underbart bra. Och jag inser hur vackert svenska språket verkligen är. Hon behärskar minsta lilla ord och leker med det som små pusselbitar, och jag, jag blir bara hänförd..och avundsjuk.

Imorgon är det ÄNTLIGEN löning och aldrig har jag längtat så mycket! Alla mina förråd av mat, krämer, bra-att-ha saker är slut. Slutare än slut ok? Så imorgon ska jag fylla på och det ska bli UNDERBART! Nytt shampo+balsam Matrix Biolage, Pepparmintshampo och spray+vax från Toni, hämta ut min ring som är hos guldsmeden och förminskas, nya trosor, ansiktsvatten, skärp, hatt+ skor ska hämtas ut från Posten och en jävla massa mat ska inhandlas. Och sen, sen ska skulder betalas och en hel del räkningar. Yuk..men ändå faktiskt skönt..

jill-greenberg.jpg

1 kommentar

  1. PhonePhucker said,

    Tack! Du gjorde en gammal kvinna riktigt glad.

Kommentera

