Barhopping

november 26, 2006 at 8:26 e m (Okategoriserade)

drink.jpg

Vaknade vid 12-rycket med bara lite ont i håret..bara sådär skönt bakis så man känner sig mysig. Dagen har inte bestått av mer än mig sittandes på olika ställen i min kvart med blicken i Långtbortistan. Mycket skönt, känner mig lite zen

Gårdagen var en stilstudie i Barhopping. J-Dough, Fyah å jag började med tapas på Kackerlackan på Bondegatan. Helt ok mat, asdålig service, men mycket trevligt sällskap. Jag bröt mot mitt rökförbud och inhandlade Marlboro Menthol och det var så GALET gott att röka! Inofficiellt kan man väl räkna den här dagen som en rökardag också, jag menar hey man kan ju inte låta prima tobak gå till spillo?

På väg till WC så är det nästan givet att Danny luktar till sig gamla Dancehallras och kastar sig ur sin lokal och lockar in oss. Eller… hmm, J-Dough hasplar ur sig ett ” Wah gwaan Boss” och steppar in.

danny.jpg

Hon inser snabbt sitt misstag och med ett ” Nooo Danny Dread, we affi go now ” backar vi ut på Bondegatan och lägger det långa benet före med Danny ropandes på gatan. Slänger i oss en drink på WC och tar en bulle till Sjögräs och kör avancerat barhäng. Kort sagt, myycket trevlig kväll med tjejorna. Nästa lördag bär det av till Trinity och det kommer bli en sjusärdeles röjig kväll.

Idag går kärlek ut till SidstepparSixten som egentligen är så mycket mer än just SidstepparSixten. My teenagehero and mentor who opened the door to sweet reggaemusic.

One Love

1 kommentar

  1. Peer Fyah! said,

    Jag säger bara Bloodfyah!! Nästa helg blir det Fyah, Hottness som Piff och Puff, som tillsammans med J-Dough steppar in på Trinity och tar tillbaka den för länge sedan förlorade dancehallqueentiteln, och då menar jag inte med hjälp av akrobatiska konster till baktakt, utan som de som ägt längst med stil (inte tid!) men Lisen i släptåg! – Wheeeeel, and come again mi selecta!!

Kommentera

