Onsdag: Skapa

december 6, 2006 at 12:14 e m (Okategoriserade)

Käre Papito har ropat in en hel del pärlor på auktion till mig och mina systrar, så igår hade vi därför pärlafton samt middag och prat. Vi ska alltså bestämma hur vi vill ha våra respektive pärlor för att sedan lämna in dom för att få dom doserade och monterade. Jag har gjort ett klassiskt tvåradigt och sen ska jag göra ett armband a la Pirates of The Caribbean. Det kommer att se ut på följande sätt, jag ropade in döskallar 8 mm stora på Tradera.

doskallar.jpg

En del av dom eller alla kommer jag använda i armbandet tillsammans med pärlorna och sen ska jag använda röd tråd att trä dom på och dosera upp istället för vit. Som spänne kommer jag ha ett gammeldags spänne som satt på ett av halsbanden som ropades in. Då kommer liksom pärlorna att vara skatten, spännet kommer representera det gamla, den röda tråden som allt träs upp på kommer representera det vilda liksom, som en piratfärg och döskallarna står för pirater. Det kommer bli så satans snyggt! När jag fått tillbaka det från monteringen ska jag fota och lägga upp så får ni se hur det blev. Kommer bli sån sjuk kontrast med fina pärlor och sedan döskallar i äkta ben.

Det här kan bli mitt största verk hittills:-)

Kommentera

