No Sweatshops

december 11, 2006 at 5:23 e m (Okategoriserade)

Alltså jag kunde försöka vara skön å säga att enda anledningen till att jag klickade hem två tröjor från American Apparel är för att dom inte använder sig av billig arbetskraft i tredje världen, utan av fabriker i US som har bra arbetsvillkor och rättvisa löner.

farfars-oliv.jpg
Men det skulle ju inte vara sanningen. Jag läste inte ens det innan jag klickade hem dom snabbt som fan. Såg det efter… Däremot är det den informationen som gör att jag undviker shoppingångest som kommer efter inhandling som ett brev på posten. Köpte dom på Neea efter tips från Hopplösa Modenördar.

Det tackar vi för

Kommentera

