Scum Manifest

december 16, 2006 at 8:35 f m (Okategoriserade)

                                         scum.jpg

Radikal Mamma, en av mina absoluta favoritbloggar använde mig som ett skolexempel  i ett mycket starkt inlägg igår. Jag läste det nyss. Först blev jag rädd, kände mig outad, sen bara inspirerad. Och hoppas samtidigt att min ironi lyser igenom min kommentar som användes som exempel. Det är nog essensen av den jag är när det gäller förhållanden och män generellt. Ju svårare desto bättre. Men jag har lärt mig om mina egna svagheter och försöker hålla mig borta från sånt som inte är bra. Det mest uppenbara iaf. Men det finns ändå där och det inre striden pågår ständigt. Sen vet jag inte om det är Mitt livs novell som är boven. En faktor bland många andra javisst, men störst var nog bristen på bra manliga förebilder och förstärkning av jaget.

Som Radikal Mamma gav ett råd på vägen vill jag ge er ett.

Sluta aldrig ifrågasätt dig själv, andra, situationer men mest av  allt dina reaktioner och handlingar.

Radikal, Scum Manifest blev just nummer 10 på min önskelista.

1 kommentar

  1. Radikal mamma said,

    Gullet!

    Jag ber återigen om ursäkt (jag tänkte mycket på det efteråt – om jag gjort ett övertramp…) – och visst förstår jag att det ligger viss ironi i ditt inlägg. Men samtidigt föll det så väl ut med vad jag ville få sagt – det som faktiskt var och i vissa stunder är min tanke och önskan. Klart att det finns något i mig som vill lyfta upp 107 kilos-mannen i min famn och krama honom tills han börjar grina. Och å andra sidan ifrågasätter jag min önskan och tänker: Är det mitt ansvar, min livsuppgift? Komplext, komplicerat och framförallt är alla impulser värda att ifrågasättas: Vad blir konsekvenserna av mina handlingar?

    Sedan har du förstås helt rätt: Det är inte bara Mitt livs novell som är boven i dramat. Mitt livs novell är bara ett av många uttryck för den fullständigt förryckta konstruktionen av kön.

    Lycka till i kväll raring. Hoppas du får det du vill ha ; )

Kommentera

