Puppetmaster

maj 4, 2007 at 10:18 e m (Okategoriserade)

                      watkins14.jpg

Jag önskar att jag var The Puppetmaster istället för The Puppet. Det är sällan det är så. Ibland, i ett snabbt ögonblick kan jag känna att jag håller i trådarna, men det går ofta snabbt över.

Som idag. Det ringde någon från ett företag vilket får förbli onämnt. De hade iaf sett min cv någonstans och ville veta mer. Jag rapade upp det invanda ramsan, och kändes som jag babblade bara. Han konstaterade att jag var överkvalificerad för tjänsten som rörde sig om inköp och logistik. Men vi bestämde att vi skulle träffas förutsättningslöst på måndag. How I love that word. Hur många möten är egentligen förutsättningslösa?

Jag vill inte ha något jobb egentligen då jag vet att till hösten kommer det bli fullt upp med mitt eget företag. Men jag har redan tackat nej till ungefär 3 intervjuer då företag kontaktat mig. Nu låter det som jag e hot shit, and maybe I am. Men dessa är bara intervjuer, inte jobberbjudanden. De går ju bara på vad dom läst utan att ha träffat mig. Iaf, jag ska iaf gå. Det är alltid bra att öva. Dessutom kan jag inte förneka att jag blev lite sugen då jag hörde att kontoret bara ligger 10 minuter hemifrån mig. Det är guld värt. Jag får se vad som händer. Allt jag vet är att jag inte vill ha något karriärsjobb ifall jag skulle jobba ett tag, jag vill inte fördjupa mig i något och vara superambitiös.

Imorgon drar jag till landet för att fira min födelsedag som egentligen är på söndag. Men på söndag ska jag till min syster och fira med min andra halva av familjen. I just looove being a skilsmässobarn. Story of my life.

Fan, jag borde vara gladare just nu än vad jag är. Har fått in en rejäl tova med stålar, kristallkronan sitter uppe och är underbart vacker, Fisen är hemma från sina upptåg och Boxaren rör mig inte i ryggen.

Att man aldrig ska vara nöjd.

4 kommentarer

  1. Crusty said,

    ..baby du är helt griiiiiiiiim! så är det 😀 nu ska jag sjunga lite mer singstar, fan vad dimmig jag är..

  2. MiaShopping said,

    GRATTIS på födelsedagen! Kram

  3. Blingbling said,

    Grattis på födelsedagen =-) Nuuuuut.

    Vilka typer av tjänster söker du och vilka företag intresserar dig? Är du jurist förresten?

    Sorry att jag snokar, men jag nätverkar sjukt mycket och kanske kan jag komma med tips till dig. Själv jobbar jag som projektledare i marknadsrågor på en koncern. Mycket kampanjer och grejer. Skulle vara kule att veta vad du gör.

  4. hotness said,

    Bling: Egentligen söker jag inget för jag startar mitt eget företag nu i höst. Om det inte skulle vara något superkul dvs:-) Nej, någon jurist är jag inte. Har jobbat med management, logistik och lite marknad. Just nu sliter jag mitt hår och försöker planera och genomföra min egen affärsidé.

Kommentera

