Så solen skiner

oktober 9, 2007 at 9:56 f m (Milk & Cookies)

och livet kunde inte vara värre..På väg till ett möte som redan innan det inletts, gett mig en stor tung sten i magen. Det slutar liksom aldrig, har insett det nu. Är så in i helvete trött på glada amatörer och ivriga anhängare av wienerbrödsmöten. Någon dag, framöver långt framöver, när jag återfått kraft och tagit mig ur stormens öga ska jag skriva.

Jag ska skriva om hur det är att ha ett barn med problematik. Hur det är lika med att bli legitimt våldtagen på öppen gata i vårt samhälle. Där föräldrar belastas för allt, överösta av skuld och diagnoser och ständigt ifrågasatta av de som låtsas veta. Hur vi förväntas att godta allt som vi matas med och gå med på allt som de ”bättre vetande” föreslår i form av en fråga. Fast det är inga frågor som ställs. För inga svar mottages.

Men det kan dröja ett tag tills jag orkar skriva det. Några år eller så.

Im out

1 kommentar

  1. Bloggsmurfen said,

    får väl vänta dårå … hoppas det lättar för dig.

Kommentera

