Sugar and spice everything nice

december 8, 2007 at 5:03 f m (Daily junk)

OK, träffade rekryteraren helt informellt på ett fik i Odenplan. 2 timmar satt vi. Jag vill bara informera er om att ett leende stelnar efter sisådär 1 timme och blir som en mask. Som om kinderna har permanent stelnat i en dödmask. Dessutom får jag i såna situationer svåra tvångstankar. Som att helt plötsligt börja simulera svår kräkning, eller att börja svara på frågor som som ej ställts. Och att ge svar som är direkt olämpliga. Jag kan inte rå för det, men allt jag ser är en sketch som spelas upp med typ Arne Anka i huvudrollen. Jag kan bli så fånigt äckligt säljig så det för mig känns så uppenbart att jag spelar en roll och det känns fullkomligt oförståeligt att den andra personen kanske inte ser det.

Så hur gick det då? Om han inte kunde se förbi mitt krokodil-leende så tror jag det gick bra. Jag hoppas bara att han inte uppfattade mig som alltför hård och aggressiv. Jag kan framstå lite på det sättet ibland och har kanske en del rent manliga egenskaper som kan skrämma bort, hmm… främst män som förväntar sig en kvinna som är lite mjukare och har uttalade egenskaper såsom lyhördhet och försiktighet. I arbetssituationer kan jag sakna de egenskaperna och är lite mer av en kalashnikov. Som får blodsmak i munnen.

Jag tror iaf att jag kommer vidare till steg 2 av 3, men där tror jag dessvärre det tar stopp. Jag tror att den presumtiva arbetsgivaren kommer att sakna en komponent hos mig. Vad den är delar jag inte med mig av här. Men inte är det brist på skööön iaf.

Löv

3 kommentarer

  1. MiaShopping said,

    Oj, va spännande! Jag håller tummarna!

  2. hotness said,

    Tack! Det kan behövas:-)

  3. Crusty said,

    gryymt hotness! du ska se att det blir ditt…😀

Kommentera

