Back in the days

april 1, 2008 at 9:19 f m (Milk & Cookies)

Snodde en lista från Fashionista. Men satte dit mina egna svar såklart.

För 20 år sedan gick jag i sexan i Södermalmskolan. Livet lekte, och vi i vår klick skulle hålla ihop hela livet. Ack så man bedrog sig. Snart skulle allt bli annorlunda, och inget mer sig likt. Madonna var husguden och jag svor varje kväll att imorgon blir dagen som jag vågar klä mig som henne.

För 15 år sedan härjade jag runt i NY och New Jersey. Åkte bilar med svarta rutor och såg saker jag inte visste fanns. Hörde mina första pistolskott, såg riktig misär och började fatta hur nära det var att jag inte hade suttit här och skrivit idag. Lite vilse i livet, visste inte vad jag höll på med eller varför. Men träffade mitt livs kärlek in the projects i New Jersey och plötsligt förstod jag. Det är honom jag ska spendera resten av mitt liv med. Kärleken var total och som ett täcke över hela livet. Inte visste jag att det fluffiga duntäcket snart skulle förvandlas till en våt, kvävande yllefilt.

För 10 år sedan var jag mitt i kaoset. Jag var mamma nu, men festade hårdare än vad jag någonsin gjort i hela mitt liv. Dagarna och nätterna fylldes av fester, dancehalls och skumma svartklubbar. Jag fattar nu i efterhand att jag gjorde vad jag kunde för att överleva.

För 5 år sedan hamnade jag på en arbetsplats med de skönaste lirare man kan tänka sig. På många sätt öppnade de mina ögon för annat som livet kunde erbjuda och gav mig minnen för livet. Tjommen, Hempa, Jonas och Macke. I luv you dearly. Ni gjorde saker för mig som ni ännu inte fattat.

Och idag känns det lite som bitarna hamnat på plats. Mycket ska till, men jag är en mamma värd namnet och hel inuti. Jag tog beslut jag aldrig trott jag var kapabel till. Finns så mycket jag skulle vilja säga här i bloggen, men som jag behåller för mig själv. Man kan ju liksom inte vara en nakensnäcka…

Klart slut varulvstjut

1 kommentar

  1. swedette said,

    Wow. Låter intressant, smärtsamt, och starkt. Skriv mer!

Kommentera

