R.I.P Yassir

april 13, 2008 at 11:57 f m (1)

Så igår åkte jag ut till landet. Klev av båten och gick över bryggan och ser ett ägg liggandes på berget. Det var helt varmt och med några sprickor i. Snabbt plockade jag upp det och värmde det i händerna och löper upp till huset. Gör ett bo av handdukar och lägger det en bit ovanför elementet. Det var svinkallt i huset ca 5 grader. Men hoppas på det bästa, att ägget ska få upp värmen och att jag inom en snar framtid ska bli mamma till en Kanadagås. Jag döper honom till Yassir. Dessvärre hade elementet bättre kick än jag trodde och Yassirs framtidplaner grusades. Unless Yassir var typen som gillade bastubad skulle han inte klarat sig igenom den pärsen. Så Yassir begravdes i komposthögen.

Jag fattar fortfarande inte hur ägget kom till berget. Helt varm dessutom. Och nej, Kandagäss ruvar inte på berg. Men det är tvek om Yassir hade klarat sig iaf iom att det var en del sprickor i skalet. Så min supposed to be happy outing to the countryside fick mig bara att känna mig omoderlig och lite som en mördare. P.ga hans ofrvilliga bastubad. Jag kommer aldrig kunna gå förbi en Kanadagås utan att känna att jag får the hardeye.

Som om jag inte bar på tillräckligt med skuld..

Kommentera

