Bloggundersökning

april 15, 2008 at 11:34 f m (1)

Käthe skriver idag om att det skulle vara intressant med en undersökning om hur själva bloggarna påverkas av varandra. Jag kan säga direkt hur jag påverkas när jag läser andra bloggar och hur min blogg påverkas av det. Jag blir illamående och känner hur en kaninkokerska föds i mig. De flesta bloggarna jag läser skriver om fula kläder, skitsmycken från Cocoo och hur alla är så jäävla busy med pressvisningar, butiksöppningar och ett satans cafe lattande med sina vänner.

Så frågan är varför jag läser dem då och då? Jag skulle vilja jämföra det med en trafikolycka. Som man inte vill se men samtidigt inte kan sluta stirra på. Eller någon som har lackat och filat deras 5-centimeters tånaglar. Man kan inte slita blicken ifrån det, även fast det vänder sig i magen.

Så nu studsar jag in hos Kelly och för att få min dagliga dos av hisslunch.

Harebrarå

2 kommentarer

  1. Mo said,

    Skrev just en nördig kommentar om ”deras” vs. ”sina”, som visst försvann. What the hell, jag är ju grammatikskadad och kan inte låta bli. Du skriver så bra annars, så jag hötter med pekfingret en gång till: menar du att personen ifråga har filat och lackat sina egna tånaglar, så heter det ”sina”, inte ”deras”. ”Deras” blir några andras tånaglar. VIlket för övrigt blir ännu äckligare.

    Jag läser också de där bloggarna, de där som gör mig förbannad och får mig att känna att jag traskar rakt in i medelåldern utan att passera varken 40, 35 eller ens 30. Suck. De är en drog.

  2. hotness said,

    Ah, en grammatikpolis! I love it! And I totally adore the fact att du tar dig tiden att kommentera. Jag är själv en petig typ som gärna retar mig på andras skrivfadäser och uppskattar verkligen att du gör mig uppmärksam på mina.
    Kramar

Kommentera

