Kära Dagbok

april 24, 2008 at 6:17 e m (1)

Jag har fallit. Jag träffade Boxaren igår och såklart ledde det ena till det andra. Nu har jag bara en sån dålig smak i munnen. Man kan säga såhär, han lät mig underförstått veta att han inte hade någon flickvän eller bodde ihop längre med någon. Så jag lät mig hmm..luras. Idag messade jag honom och frågade rakt ut. Har du en flickvän eller bor du ihop med någon?

Svar: Jag bor med någon just nu, men situationen är något annorlunda än förut.

Slutsats: Jag är mer korkad än jag själv trodde för jag lät mig själv lita på honom och han är ett riktigt as. Nu är iaf hans nummer spärrat eftersom han inte slutar höra av sig hela tiden.

Men nu till frågan: Hans flickvän,vet inget om det här antar jag. Ska jag låta henne vara oviss om det faktum att han har träffat mig i typ 4 år on the side, eller ska jag skita i det. Själv skulle jag vilja vetat om det var min kille. Men det är inte min grej att vara bäraren av dåliga nyheter och köra med någon typ av uppsökande verksamhet..

Så, råd någon?

25 kommentarer

  1. Blingbling said,

    Oh herregud. Vi kan ju roa oss med att nästa gång hon googlar sig själv hittar hon hit. Och då lär boxaren få sig en fet jävla smäll.

    Jag vet inte hur jag gjort i din sits. Jag har nästan varit i samma. Jag träffade/dejtade en kille som mörkade att han hade flickvän. Men hon kom på honom innan jag kom på honom. Sedan ringde hon mig och ville veta sanningen. Jag blev så paff. Jag trodde ju att det var jag som var flickvännen. Det var så galet sjuuuuukt.

    Du skulle ju kunna ge henne ett anonymt tips (om det går). Gör som du känner. Berätta för henne heller berätta inte. Inget av dem är fel anser jag.

    Förresten. Jag har fått dina armband. Glömde berätta det. Dom är så fina🙂

  2. beyond SÖTSUR said,

    Ooooh…shit! Vilken grej. Ja, i längden är det nog bäst att få reda på det. Jag skulle i alla fall vilja veta det.

    Fast det är ju aldrig kul att vara budbäraren. Kanske hon redan vet, men ändå. Vilket dilemma.

  3. frida said,

    hej,

    vi tjejer har något som heter intuition…det säger oss alltid sanningen OM vi slyssnar på den. Självklart ås vitt hon att du, eller någon finns, men hon förnekar det. Därför tror jag inte att DU är den som behöver påminna henne om det. Hon vet det redan..

    Jag lovar, det finns andra där ute, som är värda dig, som vill samma saker som du. Så, ingen tid är mer rätt än nu, än att finna någon annan och gå vidare. Du är säkerligen värld bättre än så, det förtjänar du. Så skit i honom, killen som inte kan välja, välj åt honom och dra.

    sommar 2008

  4. sanna said,

    ehm, hur vet du vem flickvänner är?

  5. Therrorese said,

    Hm…..undrar hur många av oss som varit i den där sitsen egentligen. Jag har varit på båda sidor. Både träffat en kille som hade flickvän och blivit bedragen av min f.d pojkvän.
    Det är skitsvårt att säga….Jag tyckte killen med flickvän var ett svin och var för det mesta förbannad på honom, men öppnade alltid dörren när han ringde på. Korkat är bara förnamnet. Men jag ville inte att hans flickvän skulle veta. Inte från mig i alla fall. Jag visste inte vem hon var och hade aldrig träffat henne.
    När jag själv blev bedragen hade jag ju självklart velat veta. Jag kände mig så jävla korkad och helt vilt förbannad när jag väl fick veta….Men jag hade nog inte velat få reda på det av henne….hellre av honom. Som jag fick. Eller snarare jag listade ut det själv och ställde honom mot väggen.
    Huuuu….jag är inte avundsjuk. Vilken soppa! Stå på dig och dumpa honom och hita en bra kille. Kram!

  6. hotness said,

    Hmm, en fågel viskade det i mitt öra…

  7. sanna said,

    Ok.. jag tycke att du ska se till att hon får veta. Så får hon själv chansen att välja om hon vill leva kvar med ett pucko eller om hon vill göra nåt bättre i sitt liv. Så tycker jag.🙂 Lycka till! och hoppas att du själv kan välja någon som verkar bättre för dig.

  8. kerstin said,

    Näe, fy vad trist. Varför kan inte folk vara ärliga? Jag tycker du ska tokdumpa honom och hitta någon mycket bättre. Kram.

  9. josiee said,

    fasiken, killar killar killar…suck!

  10. Smartasmia said,

    Ojoj. Det där var ett delikat problem. Fast egentligen är det inte ngt problem alls; fara och flyga är det minsta han kan göra och jag tycker minst lika synd om hans flickvän. Det är dock inte ditt problem. Du bör nog ha så lite med honom att göra som möjligt fortsättningsvis. Att ha haft ett förhållande med ngn i 4 år kräver sin tid av sorg. Men för guds skull – inte tillsammans med honom. Lite konstigt att inte detta kommit upp tidigare på 4 år. Gör dig själv en stor tjänst och koncentrera dig på dina vackra smycken ett tag. Ursäkta om mitt råd kanske inte är av den roligaste sorten, men vad fasen säger man. Försök vara stark hur som helst. Det finns ungefär en miljon roligare/nyttigare/mer utvecklande sätt att lägga sin energi på. Tröstkram så länge.

  11. sandra said,

    Lätt att du ska berätta för henne.
    Eller se till att hon får reda på detta på ngt sätt.
    Helt sjukt att det finns så mkt vidriga killar.

    Sånt här får mig att tappa hoppet om mänsikligheten.
    Hatar oärliga jävlar.
    Hon har rätt att veta.

  12. swedette said,

    Se upp! Tjejen boxar ju hon med!

  13. hotness said,

    Det är han som borde se upp tycker jag

  14. jennie said,

    Nej för fan… lämna skithögen bums och filibabba. Har hänt mig med, kom inget bra utav det, förtrodendet är förstört för alltid. Blåser han dig så här så älskar han dig inte, facto!

  15. C. said,

    Berätta för den stackars tjejen och svara inte när killen ringer. Ha självrespekt! Man skulle ju själv vilja veta. Gör en god gärning.

  16. Radikal mamma said,

    För att vara en förespråkare av kvinnosolidaritet så är det förstås inte roligt att erkänna att jag också har involverat mig i diverse relationer med upptaget folk. Och jag instämmer med de flesta ovanstående.

    Ge fickvännen en chans att veta vad hon har närmast huden – så vet hon sanningen och kan göra sina val utifrån andra premisser. Och du Hottis: gör dig av med snubben du också. Basta!

  17. hotness said,

    Åh Moma, du har alltid så rätt. Grejen var att när jag först för ett år sedan fick reda på att han bodde med någon så bröt jag omedelbart. Sen smilade han in sig och sa att hans situation var annorlunda och jag gick med på att ha kontakt efter mycket tjat och dividerande. Därför hände det som hände den kvällen, och jag skulle inte drömt om att göra det om jag vetat att han fortfarande bodde med henne. Så självklart är han totalraderad nu, men jag kan lacka ur på att han kommer så lätt undan. Och jag tycker synd om tjejen som kanske inte vet att hon dealar med ett as. Men det kanske hon redan vet? Det är det som är prylen. Och borde jag säga något eller ej? Jag menar, jag känner ju inte henne, jag vet bara vart hon bor.

  18. Crusty said,

    ..Hate to say i told ya so….😉

  19. Martina said,

    Fy fan vilket jävla as!!!!
    Seriöst du måste ju sätta dit honom, han har ju blåst både dig och sin tjej!!
    Hon har all rätt att få veta, vänd på situationen så har du svaret🙂
    Lycka till!! Martina

  20. zwitterjon said,

    outa honom med ett telefonsamtal och beställ tysk barnporr hem till hans tjej (i hans namn). det jäääääääävla aset.

  21. momenttwentytwo said,

    Lyssna nu, jag känner inte dig och jag vill dig inget illa, men om du inte vill förlora mer tid (livet är kort) så lyssna ordentligt nu:
    -4 år på sidan om?? Ärligt talat? Om du har en endaste liten gnutta självrespekt i kroppen så tar du dig ur detta och lever livet med heder och ser till att hitta en kille som vill ha dig på riktigt!
    – Om det nu är så att du verkligen fallit för killen och vill satsa (fast han redan har visat att han är ett as) så ge honom en chans att avsluta förhållandet om det är det han vill. För du vill väl inte vara ”the slutty mistress” (sorry, var bara tvungen att sno uttrycket från Grays anatomy – e helt fast!) hela livet eller? Säg bara – vill du ha mig så får du det, men jag vill ha exklusivitet, säger inte du det till henne så gör jag det. Då kommer du få se om han tar dig på allvar eller inte.
    -Tro mig, detta är inte kärlek, detta är naiv förälskelse och det finns såååååååååå mycket andra och bättre killar därute – slösa inte din tid på att vara andrahands valet.

    Du är en kvinna som förtjänar det bästa och inte en gnutta mindre – ta dig i kragen nu för fasiken!

    Sorry om jag är hård, men jag har haft ett par såna idioter själv och det är bara fetslöseri med tid och smärta. JUST DO IT!

    Moment 22 – http://www.momenttwentytwo.wordpress.com

  22. gravidochbloggar said,

    Berätta. Women gotta stay together against assholes!

  23. Gaia said,

    Well, jag tycker först och främst att du borde se om ditt eget hus och stänga den här människan ute ur ditt liv. Permanent!! Detta verkar du förvisso redan ha gjort, så som nummer två tycker jag faktiskt att du antagligen borde informera tjejen. Då kommer han ju inte så lätt undan, som du skrev att du var arg för i någon av kommentarerna ovan. Sedan innebär ju inte ‘informera’ att du måste gå till tjejen med dina fullständiga person- och kontaktuppgifter, du kan ju helt enkelt kontakta henne på något mer anonymt sätt. Jag skulle då inte vilja fronta någon med en sådan sak – bedragna människor är oberäkneliga, man vet aldrig vad som händer eller hur deras reaktion blir.

    Och slutligen måste jag fråga dig denna praktiska fråga; hur gör du för att spärra ett nummer? Är det någon inställning du har i din telefon (vilken har du i så fall?)? Jag har nämligen problem med ett mongo som ringer mig emellanåt, och när jag pratade med min operatör sa de att det inte gick att spärra nummer. Please, hjälp en annan kvinna i nöd, TELL MEEE!!!

  24. Nelly said,

    Kanske vet tjejen men det kan ju bli mkt otrevligt att berätta oxå. Hon kanske inte tar det så bra. Jag tror det är bäst att låta henne vara och fortsätta spärra hans nummer. Lycka till!

  25. FedericoDuran said,

    great work,

Kommentera

