Men ge mig!

oktober 27, 2008 at 5:43 e m (1)

ETT SATANS JOBB INNAN JAG BLIR GALEN!

Nu publicerar jag delar av mitt CV för att se om just du kanske behöver någon som mig, eller känner någon som gör:

                       Arbetserfarenhet

2006-2008 Kosmedics

                  Egen företagare

Driver sajten Kosmedics.se. Kosmedics är en online-guide till plastikkirurgi, medicinsk hudvård, skönhetsbehandlingar samt estetisk tandvård på nätet. Arbetet med Kosmedics har inneburit arbete med design, trafikoptimering i form av arbete med sökord och marknadsföring, kundbearbetning och försäljning.

Sajten kan ses här: http://www.kosmedics.se

 

2004-2006 Pricerunner Sweden AB

                  Operations Manager SE DK

Ansvar för Operationsteamen i Sverige och Danmark. Rollen som Operations Manager innefattade ansvar för personal, löpande arbete såsom marknads- och konkurrentanalyser, vidareutveckla och optimera rutiner samt innehåll på sajten. Operationsteamen hanterade all annonsering på sajten, kategoriutveckling, klickstatistik, säljstöd- och användarstöd samt innehållet på sajten i form av text och priser i de olika länderna. Att ansvara för det dagliga flödet i företaget blev en stor del av arbetet och jag hade dagligt  samarbete med de olika avdelningarna i företaget samt outsourcat team i Indien.

Parallellt med arbetet som Operations Manager var jag ansvarig för flera projekt. Bland annat startade jag upp Pricerunners testpanel. En extern panel testade olika populära produkter som  betygsattes och sammanställdes för att presenteras i media.Testpanelen skapades i syftet att ge användarna ett mervärde på sajten och för att skapa ett samarbete med olika tillverkare och leverantörer. Resultaten presenterades sedan bland annat i Metro, Dagens Nyheter, olika facktidningar samt på Pricerunners sajt.

Ett annat projekt var att skapa en pristransparens i mellandagsrean hos de största återförsäljarna. Resultatet av denna undersökning gavs stort mediautrymme och var med i Aktuellt, Aftonbladet, Expressen och andra medier.

Sajten kan ses här: http://www.pricerunner.com

 

2000-2004 Pricerunner Sweden AB

                  Operations Assistant / Sales Assistant

Jag började arbeta för Pricerunner Sverige ungefär 6 månader efter företaget grundades och fick vara med om en stor resa då företaget växte från 10 anställda till idag cirka 150 stycken anställda i Sverige. Arbetet som Operations Assistant innebar kontakt med återförsäljare samt användare, utveckling av nya kategorier på sajten samt dagligt arbete för att optimera innehållet på sajten. En del i arbetet var också att stödja och ge support till säljavdelningen i form av säljstatistik, klickrapporter, registrera nya kunder, viss fakturering, övervaka löpande kampanjer samt skriva fakta- och redaktionella texter för sajten.

 

1999-2000 Global One AB

                    Försäljningsassistent

Arbetade med att strukturera upp administrativa rutiner på försäljningsavdelningen och att stötta Account Managers med kundärenden, orderläggning och affärsystemet Navision.

 

1997-1999 Computer 2000 Sweden AB/Tech Data AB

                   Affärsystemansvarig SAP R/2 / Projektledare

 Arbetade som ansvarig för det interna affärsystemet SAP. Arbetet innebar utbildning samt vidareutbildning för personal, utveckling av funktioner i systemet samt rapporteringar till ledningen och ett nära samarbete med SAP i Tyskland.

Rollen som projektledare innebar att jag under drygt ett år hade företagets retur-och garantiförfarande som största projekt. De olika delarna i hanteringen såsom logistik, villkor från leverantörer och företagets villkor gentemot återförsäljare reviderades för att skapa en smidigare och mer lönsam process. Returlager såldes ut till ett värde av ca 2.000.000. Mitt arbete blev mycket lyckat och företaget använder modellen än idag. Projektarbetet innebar ett samarbete med alla avdelningar på företaget såsom lager, logistik, inköp och ekonomi och företagsledning.

 

 

Utbildning samt övrig kunskap

2008- Nordic Business Institute

            Strategisk inköpare 40p

En utbildning inom inköparyrket vilket innefattar företagsekonomi, logistik, Supply Chain Management samt företagsjuridik. Kursen var mycket intensiv och krävde mycket hemstudier och ett totalt engemang. Kursmoment innefattar bland annat inköpstrategier, handelsrätt, LOU, affärs- och ekonomisystem, e-handel, logistikmodeller samt presentations- och förhandlingsteknik.

Datakunskaper SAP, Superoffice, Photoshop 5.5- CS, Navision, Epi-server, officepaketet ( PowerPoint, Excel, Outlook, Word samt diverse webbpubliceringsverktyg ).

Språkkunskaper Flytande engelska i tal och skrift, flytande svenska i tal och skrift.

Tilläggas bör att jag älskar mode på mitt eget vis, designar smycken samt köper in smycken till mindre butiker.

Fåt inte jag ett jobb snart kommer jag hänga mig i en slips. Mina sista stålar ska jag lägga på ett ett par underbara baggy manchesterbyxor från Acne, ackompanierat av ett par Vita Nike Airmax och en semigenomskinlig mörkblå knytblus från Lepore. You know, go out in style an all that s**t…

7 kommentarer

  1. Kerstin said,

    Hoppas att någon kan hjälpa dig, du har ju ett minst sagt fint CV. Puss.

  2. Blingbling said,

    Ja herregud. Där ligger man i lä.

    Vilka företag har du skickat ditt CV till?

  3. Lina said,

    På tal om något heelt annat , säljer du fortfarande bamboo örhängen?

  4. Crusty said,

    Hoooooottie! Kom tillbaka, börja blogga igen, förgyll min vardag dämmit!😉

  5. Crusty said,

    Hoooooottie! Kom tillbaka, börja blogga igen, förgyll min vardag dämmit!😉

  6. hotness said,

    Crusty: Du vill bara håna och skratta åt mitt patetiska liv, jag vet nog!:)

  7. hotness said,

    Lina: Jag har kvar. Maila mig

Kommentera

