Kom I Form Rummet

januari 4, 2009 at 6:37 e m (Daily junk)

eric-prydz-call-on-me

Så på juldagen mätte Lillstrumpa mitt och mammas kroppsfett. Jag låg på 12.5% och mamma på 40% någonting. Vilket innebär att jag har mer muskelmassa och mindre kroppsfett än mamma, ganska naturligt då jag tränat mer och är yngre. Men jag visste att hela händelsen satte en liten tagg i morsan, likt ett gräsfrö som kilat sig fast långt därinne. Hon höll masken, ganska iskall medan jag triumferande gick upp för trappan skrikandes ” tolv komma fem, hälsa hem”!

Anyways, dagarna gick och morsan och jag hördes dagligen på telefonen som vanligt. Inga konstigheter. Förrän idag. Det visar sig att morsan gjort om gästrummet till ett ( hennes ord ) ” Kom I Form Rum. Med pilatesbollar, mattor och skit. Såklart slängde jag frågan på henne: Är det på grund av de 12.5%? Och hon erkände att japp, så var fallet. Hon har suttit och krafsat ihop scheman över hennes dagliga träning och hungrigt kastat sig över mina träningstips med avmätta hummanden. Och i hemlighet inrett en träningshåla. Men det är heelt ok, just bring it…

Handsken är kastad

Kommentera

