Dusk over Cairo

februari 16, 2009 at 7:42 e m (Daily junk)

bigredcapuccinokairi

För några veckor sedan köpte jag nagellack från Opi på eBay för 7 dollar flaskan. Lite fyndigt måste jag säga.  Jag köpte färgerna ovan d.vs Big red apple, Cappucino och Dusk over Cairo. Snyggast tycker jag det är med korta välvårdade naglar. Jag har tröttnat på de där långa naglarna och dessa eviga nagelförlängningar som jag bara tycker är skabbiga. Säger jag som suttit och jobbat som nagelskulptris. Kanske just därför. Yuk. Jag glömmer aldrig när en stammis kom in i butiken. Typ en tant på 70 vårar. Min chef var sen så jag började jobba på henne. Det första hon säger är:

– Du får nog göra rent under för jag har just ätit en banan.

Jag överdriver inte när jag säger att hon hade halva bananen under naglarna. Ibland när jag måste kräkas för jag är sjukt bakis eller håller på att bli magsjuk, så manar jag fram bilden av när jag var tvungen att gräva ut bananrester under hennes långa naglar. Då är det inga som helst problem att ropa på Ulrik kan jag säga. Kaskader, gott folk..kaskader.

Kommentera

