Jobb?

november 9, 2009 at 2:46 e m (Daily junk)

Tror du denna åtgärd leder till ett jobb för någon som är arbetssökande?

Få arbetsuppgifter utförda som inte ingår i den normala verksamheten
Arbetsförmedlingen ger nu möjlighet till företag och föreningar att under högst två år, anställa personer som varit arbetslösa under en längre tid.
Ni betalar inga löner, arbetsgivaravgifter eller försäkringar.
Ni får en ersättning på 225 kronor per person och dag för att täcka handledarkostnader m.m.
Läs mer (www.arbetsformedlingen.se) eller ring 0771-416 416 arbetsförmedlingens kundtjänst.”

 

Jävligt pinsamt och nedvärderande för någon som söker jobb skulle jag vilja säga. Som att man kan bli satt på att vädra personalens skor typ. Eller erbjuda sin ordinarie personal en kaffe-påfyllare. Som ett mervärde för de anställda.

Vad sa du? Aha, livegen. Ja, jag hörde att det var på väg tillbaka.

Grattis

2 kommentarer

  1. Crusty said,

    …jag behöver någon som hämtar kaffe till mig lite då och då, sugen? haha..😉

    • hotness said,

      Så sjukt sugen! Jag kan springa fram och tillbaka i en bunny-outfit åt dig och det skulle ändå slå mitt nuvarande jobb med hästlängder.

Kommentera

