Damernas Skeva Värld

november 10, 2009 at 9:02 f m (Daily junk)

Så jag är prenumerant på Damernas Värld. Fråga mig inte varför. Men så är det. Tidningen i sig är ok, men deras omtanke om deras läsare och i förlängningen kunder är obefintlig.

För ca 3 nummer sedan fick jag ett läppglans med när tidningen kom. Läppglanset hade exploderat över hela tidningen och allt var igenklistrat. Jag kontaktade då deras kundtjänst och bad om en ny. Det tog 10 arbetsdagar tills mitt ersättningsnummer kom fram till mig. Minus läppglans. Då blev jag sur. Surare blev jag när jag såg att när man köper senaste numret i affären får man en chokladkaka med. Något som jag som prenumerant inte fick. Jag mailade då DV och frågade hur det här kom sig? Prenumeranter ska väl premieras? Det är ju liksom money in the bank? Och jag fattade att det var precis så de tänkte. Varför kasta energi på dem som redan har betalat? I resten av världen är det lisvnödvändigt att ta hand om sina befintliga kunder då det kostar mer att skaffa nya än att vårda de gamla.

Det har nu gått en vecka och jag har ännu inte fått svar på mitt mail. Samhall hade gjort ett bättre jobb. Så då ringde jag upp och fick prata med någon högst ointresserad människa av manskön som svarade på min fråga varför prenumeranterna får mindre än de som köper lösnummer?

– För att lösnummer kostar mer.

Då bad jag honom avsluta min prenumeration per omgående. Och fick inte ens följdfrågor på det. Sorgligt måste säga, och under all kritik för ett vinstdrivande företag.

Så idag kära Bonnier och personal på Damernas Värld ger jag er Hotness pinsamhetspris.

GRATTIS

damernas

1 kommentar

  1. Martha said,

    Bra gjort!! Det är lika trist varje gång man blir påmind om hur få svenska företag som inser vikten av god service… Det borde vara sååå enkelt. Men det känns som om de inte orkar bry sig och inte heller förstår att det är en nödvändig framgångsfaktor. Sorgligt!

Kommentera

