Alternativa julklappar

december 1, 2009 at 8:58 e m (Milk & Cookies)

I år kommer vi att ge varandra vintage-julklappar. Eller snarare hemgjort och second hand. För att vara vintage ska föremålet vara äldre än 30 år. Så i år kommer jag ge bort vetekuddar/värmekuddar av second-hand tyger, fina saker jag hittat på loppis och godis och smågott jag gjort själv. Ska bli superkul och ska bli ännu roligare att se vad jag får. Jag tycker det är viktigt att tänka på hållbar utveckling och återanvändning är ett viktigt led i det. Så ifall du inte vill köra på en helt igenom vintage-jul kanske du iaf kan köpa eller göra åtminstone en? Kanske låter som värsta tanten nu, men det är faktiskt mysigt att få något som personen själv har gjort. Hos UnderbaraClara kan du få mycket inspiration.

Såklart vill jag också tipsa om mina halsband som säljs hos Glitzy, Plezuro, Tjallamalla och Judits. Jag gör dem av vintage-material vilket är viktigt för mig. Varenda del av halsbandet är handplockat och handgjort i material och former som är tidlösa. Mycket uppskattade att ge bort och de av mina kunder som väl köpt ett smycke köper sedan till hela sin bekantskapskrets. Det tycker jag är ett utmärkt betyg.

Kommentera

