Fonder för behövande

december 1, 2009 at 8:26 e m (Fonder för behövande)

Såhär i juletider blir det mer påtagligt att tillgångar saknas för de som inte har. Jag får många mail varje dag där människor ber om hjälp att söka fonder för att få hjälp med tandvård, oväntade utgifter och allmänt ekonomiskt stöd. Då jag som ensamstående mamma haft det knapert när jag pluggade vet jag en hel del om fonder. Jag ska så fort jag får tid skapa en lista över alla fonder jag har kännedom om och tillhandahålla den till de som behöver. Men redan nu kan jag tipsa om följande:

Föreningen FVO

Fredrika Bremer-Förbundets Förvaltade Stiftelser

Du kan också söka stöd ut Svenska Kyrkan i den församling du tillhör. Kontakta dem för vidare information.

Jag önskar dig all lycka till och hoppas att du får hjälp.

 

1 kommentar

  1. Oskar Lundin said,

    Hej .
    Jag e en ensamstående kille som sedan november 2009 varit utan jobb.
    Jag skulle behöva lite hjälp med att få reda på vilka sorts fonder jag kan söka.
    Har inte haft någon el i min lgh sedan Januari 2010 vilket då oxå innebar att jag ej kunde ha min dotter(Thyra 8 år) boende hos mig halva tiden som hennes mamma och jag kommit överrens om.
    Har försökt få hjälp av socialen med detta men än så länge har detta inte hänt.
    Skulle vara jätte tacksam för lite hjälp.

    Tack på förhand!
    Oskar

Kommentera

